tiistai 27. toukokuuta 2014

Villa Koisima

Mulla on ihana pieni kesäparatiisi, Villa Koisima nimeltään. Iskä rakensi sen joitakin vuosia sitten mun vanhempien mökin pihapiiriin. Se on ehkä paras paikka maailmassa. Siellä on parhaat kirjat, parhaat unet ja parhaat ihmiset joiden kanssa saa kerrankin viettää aikaa rauhassa. Koirat saa siellä juosta vapaana ja muutamassa päivässä mökillä mä muutun ´mettäläiseksi´. Tukkaa ei jaksa kammata ja peiliin tulee katsottua harvoin. Ikivanha Marimekon yöpaita on päällä yöt päivät, välillä sentään hyppään se päällä järveen ja pesen sen ämpärissä mäntysuovalla.

Koisiman lipaston laatikossa on kyllä valikoima hieman siistimpiäkin vaatteita Mäntyharjun reissua varten. Meillä on äidin kanssa tapana käydä siellä ainakin muutaman kerran kesässä katsastamassa kirpputorit. Sekä tietysti ostamassa torilta niitä herneitä ja mansikoita.



Koirien syntymäpäivät vietetään aina Koisimassa elokuun alussa. Tää me keksittiin kerran, kun voivoteltiin, että tänäkään kesänä ei ole mitään juhlia. Omia synttäreitään ei viitsi juhlia, ja kaikki valmistumiset sun muut on jo takana päin. Koirat on oiva syy leipoa kakku ja ostaa pullo hyvää samppanjaa.


Tänä vuonna mulla ei ole kesälomaa ollenkaan, joten mökkeily jää nopeiksi viikonloppupyrähdyksiksi. Tarkoitus olis kuitenkin ehtiä vaellella Repoveden kansallispuiston upeissa maisemissa ja kokeilla melomistakin (hui!). Hillosensalmen asemalla on kiva kahvila, ja sieltä saa vuokrata kanootteja sekä muita veneitä.

Sen kummempaa mökkiohjelmaa mä en ole tälle kesälle suunnitellut. Mökki on nimenomaan rentoutumista varten ja uiminen, saunominen, lukeminen sekä peli mölkkyä tai Monopolia silloin tällöin riittää hyvin ohjelmaksi mulle.

Vaikka olisi minkälainen helle, niin mökillä ei koskaan ole tuskaisen kuuma. Tuuli puhaltaa aina järveltä jonkin verran. Just eilen mä kaipasin mökille, kun yöllä oli niin kuuma, että ei saanut nukutuksi. No nythän sää onkin tehnyt täyskäännöksen, ja tosi kylmälle tuntuu hellejakson jälkeen. Kahden viikon päästä mä menen mökille, ja silloin tulkoon vaikka rakeita taivaalta, niin minä nautin kesästä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti