torstai 29. toukokuuta 2014

Ginger Rogers did everything Fred Astaire did, except backwards and in high heels




Viime aikoina mä olen kovasti tykästynyt inkiväärijuomaan. Se alkoi oikeastaan siitä, että ostin Ikeasta kaksi söpöä lasipulloa ja niihin piti keksiä sisältöä. Sima olisi tietysti hyvää, mutta liian monimutkaista tehdä. Eikä mulla ole sellaista isoa kattilaakaan.

Inkiväärijuoman tekeminen sen sijaan on helppoa. Teen sitä suunnilleen tällaisella ohjeella:

9 dl vettä
3/4 dl sitruunamehua ( itse puristettua, ei mitään valmista Siciliaa! )
6 cm pala inkivääriä
0, 5 dl sokeria

Inkiväärin raastan raastimella pieneksi, koska mulla ei ole mitään hienoja kodinkoneita tuollaista hommaa varten. Sitten kaikki ainekset sekaisin kulhossa ja muutaman kerran siivilän läpi. Sokeri kannattaa oikeastaan laittaa vasta siivilöinnin jälkeen, muuten se tuppaa jäämään siivilään muun mössön sekaan.
Mies juo tätä irvistellen ja sanoo, että polttaa kurkussa. Tarkoitus on tosiaan laittaa 6 cm inkivääriä, mutta mä aina innostun ja laitan reilusti enemmän. Varmuuden vuoksi, jotta tulee makua!
 

Kirppikseltä löytyi aivan ihana perhostarjotin sekä lasinaluset, juuri inkiväärijuomalle sopivat.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti